Estiko

Eesmärk: Estiko kontserni arendamine.

Projekti tutvustus: Kuuendal koostööaastal anname tudengitele võimaluse tutvuda erinevate Estiko kontserni kuuluvate ettevõtete ja valdkondadega (sh hotellindus, kinnisvara müük, kaubanduskeskuse turunduse juhtimine jms). Kaasa löövad Hotell LydiaTasku keskusSisustus E Kaubamaja jt ning planeeritud on kaks kokkusaamist iga ettevõtte kohta: esimesel korral räägib ettevõtte esindaja vastavast teemast ja teisel kokkusaamisel esitlevad tudengid neile püstitatud küsimuse lahendust.

Ettevõtte tutvustus: Estiko on Tartus tegutsev Eesti kapitalil põhinev ettevõtete grupp. Nende kaks peamist tegevusala on pakendite ja pakkematerjalide tootmine ning kinnisvara arendamine ja haldamine (näiteks Tasku keskus).* Vaata lisaks: http://www.estiko.ee/.

Projektijuht: Ave-Ly Käsi

 Tiimiliikmed: Annike Tolmats, Kristin Aalep, Laur Allik, Christelle Konsa, Kätlin Unt, Madli Kõiv, Andres Vaher, Elisa Maria Saarnak, Marit Lusti.

 

Põltsamaa Felix

Eesmärk: Felixi toodete turundusstrateegiate määratlemine

Projekti tutvustus: Projekt keskendub Felixi valmistoodetele. Võimalus on läbi viia nii toodetepõhiseid tarbijauuringuid kui ka laiemapõhjalisi üldiseid uuringuid. Samuti on võimalus teostada maitseteste ning üleüldiselt näha, kuidas käib ühe toote turundamine, sihtgrupi määratlemine, lisaks on võimalus ise selles protsessis kaasa aidata.

Ettevõtte tutvustus: Täna valmistab ja turustab AS Põltsamaa Felix selliseid kõrgkvaliteetseid toiduaineid nagu mahlad ja mahlajoogid, konserveeritud köögiviljad, valmistoidud, kastmed, moosid, leivakatt. Rohkem infot kodulehel http://www.felix.ee.

Projektijuht: Pille-Riin Saarse

Tiimiliikmed: Kristjan Toomela, Andra Jundas

 

 

Valgeranna seikluspark

Eesmärk: ettevõtte külastatavuse ja tuntuse suurendamine, lisaks internetis nähtavuse parandamine ja 10. hooaja tähistamise planeerimine.

Projekti tutvustus: Külastatavuse suurendamiseks on oluline parandada Valgeranna Seikluspargi nähtavust Pärnu linnas ja maakonnas. See hõlmab endas tasulise reklaami paigutamist linnapilti, koostööd majutusasutustega ja paberkujul reklaami levitamist. Vähemalt sama oluline on sotsiaalmeedia, millega seoses erinevaid ülesandeid lahendatakse. Sünnipäevahooajal on plaanis korraldada mitmeid üritusi: 10. hooaja avapäev, sünnipäev, perepäev, ööronimine jne. Tudengite eesmärk on ürituste kondikava paika panemine, kampaaniate koostmine, teavitustööga alustamine, sümboolika ja reklaamide disainimine.

Lisaks ka kodulehe kriitilise pilguga üle vaatmine ning selle sisuline ja visuaalne korrastamine.

http://valgerannaseikluspark.ee/en/

Projektijuht: Stella Tiit

Tiimiliikmed: Merilin Vikkisk, Laura Johanna Saar, Ilona Kajak, Marite Aus, Kristiina-Marianne Mosin, Laura Hääl

“Meie ülivinge naistetiim aitab turundust teha Valgeranna Seikluspargile, kes tähistab sel aastal oma kümnendat juubelit. Tuli välja, et kõikide tiimiliikmete salajane unistus on ise Valgeranda turnima minna ning sellepärast just Valgeranna Seikluspark valituks osutuski. Tegelikult on lausa 5/6 meie naistest majandusteaduskonna tudengid, kes teadupärast on jube töökad ning sellepärast me loodamegi, et saame enda head mõtted käiku lasta ning Valgeranna Seikluspargi juubelit auväärselt turundada.”

 

SPARK Makerlab

Eesmärgid: Turundusklubi aitab 2017. aasta kevadsemestril  turundada Eesti ettevõtetele SPARK Makerlabi “Rube Goldbergi” ehk ahelreaktsioonimasina ehitamise töötuba;

1) Püstitada hüpotees, et nimetatud töötuba aitab parandada tiimide produktiivsust/tootlikkust tööl (Hüpoteesi uurimiseks mõeldakse välja objektiivse mõõtemeetodi);

2)  Mõtleme välja mõned turunduskanalid/meetodid ning püstitame hüpoteesi, et need meetodid on efektiivsed (st. SPARK Makerlab saab nimetatud töötuppa kliente);

2.2) Mõtleme välja, kuidas seda hüpoteesi uurida

Ettevõtte tutvustus: SPARK Makerlab saab olema maailmas laialdaselt leviva makerspacede kultuuri kehastus Tartus. Makerspace on füüsiline ruum, kus on võimalik kohata omasuguseid hakkajaid-tegijaid inimesi ning ühiselt projekte-ideid reaalsuseks muuta.

SPARK Makerlab on avatud töö- ja teabekoda ning isetegijate kommuun Tartu südalinnas. Meie juures on vahendid, ruumid ja juhendajad, et teha ideest prototüüp – olgu ideeks toode või teenus. Lisaks korraldame töötubasid ja koolitusi nii koolidele, ettevõtjatele kui eraisikutele. Näiteks saab meie juurde tulla kõlari või akupanga valmistamise töötuppa (täpsemalt http://www.makerlab.ee/tootoad/). Et mõlemad asutuse juhatajad (Uku Püttsepp ja Tarvo Metspalu) on ettevõtjad, saame nõu anda ka alustavatele ettevõtetele. Meil on ulatuslik võrgustik alates tootjatest kuni koolijuhtideni.

Projektijuht: Ruth Nael

Tiimiliikmed: Kermo Küün, Rando Marrandi, Taimi Tamme, Raymond Koni, Robert Krikk, 

“Grupp on huvitav. Kuuest liikmest neli õpib majandusteadust, kuid häid ideid annavad ka kommunikatsiooni ning matemaatika-statistika valdkonna tudengid. Kõigi pead on huvitavaid mõtteid täis ning juba esimesel kohtumisel sai neid teistega tutvustatud.

 

 

Story of Afterlife

Eesmärgid
Story of Afterlife sotsiaalmeedia fokusseerimine sihtturu potentsiaalsele kliendile.Story of Afterlife II kollektsiooni ja sellega seonduva näituseprojekti võimalikult lai kajastamine sihtturu meedias.Story of Afterlife vastu sihtriigis huvi tekitamine potentsiaalsetes agentides ja teistes koostööpartnerites.Ettevõtte tutvustus: Story of Afterlife ( SOA) on uus kudumibränd, mis ühendab endas keskkonnasõbralikkuse, unikaalsuse, põnevad värvid ja mustrid ning minimalistlikud lõiked.

Turundusklubi abi soovitakse sisenemisel eksportturule: fokusseerides SOA sotsiaalmeedia sihtturule, suunates võimaliku kliendi meie veebipoodi, et saada seeläbi võimalikult suurt meediakajastust sihtriigis.

2017. aastal tuleb välja SOA II kollektsioon “Exposure”, mis uurib, kuidas rõivad mõjutavad inimese intiimset sfääri ja kuidas rõivaste abil on võimalik väljendada julgust olla haavatav ning vabadust olla sina ise. Kollektsioon on karge, mahe, pastelne, samas kergelt paljastav ja sensuaalse alatooniga, mis kudumite puhul on uudseks lähenemiseks. Kollektsiooni toetab sellega kaasnev fotode ja juttudega näituseprojekt.

Turundusklubil on võimalus teostada väljatöötatud ideed meie koostööpartneritega- videokunstnike, disainerite, graafikute, fotograafide, muusikutega ning saada kogemus keskendudes välisriigi turule.

Projektijuht: Kelly Kangur

Tiimiliikmed:  Elisa Maria Saarnak, Maiko Kiis, Mark Müürsoo, Berit Lantin ja Kristiina Avik

“Story Of Afterlife grupi tegusad tudengid hakkavad see semester toimetama ja ettevõtet toetama eri tegevustes, mille eesmärgiks on toodete eksport ja soe vastuvõtt Prantsusmaal.”

 

Tartu Loomemajanduskeskus

Tartu Loomemajanduskeskus on asutatud 2009. aastal  ning see tegutseb ettevõtlusinkubaatorina, pakkudes loomeettevõtjatele majandusalast nõustamist ning inkubatsiooniteenust. Lisaks koordineerib keskus Tartu loomemajandust, jagades loomemajandusalast infot, viies läbi erialast täiendust pakkuvaid koolitusi ning organiseerides erinevaid sündmusi.

Mis on loomemajandus?

ARHITEKTUUR: arhitektuur, projekteerimine, sise-ja maastikuarhitektuur

AUDIOVISUAAL: film ja video, ringhääling (televisioon, raadio)

DISAIN: tööstusdisain, tootedisain, moedisan

ETENDUSKUNSTID: teater, tants

INFOTEHNOLOOGIA: meelelahutuse tarkvara

KIRJASTAMINE: kirjandus, ajakirjandus, trükised, brošüürid

KUNST: kujutav kunst, tarbekunst

MUUSEUMID: keskmuuseumid, kohalikud ning kollektsioonimuuseumid

MUUSIKA: süvamuusika, levimuusika

REKLAAM: reklaami- ja meediaagentuurid

lmk_logo1
 1) ANTONIUSE MOEETENDUS

Antoniuse moeetendus tuleb 2017. aastal juba viiendat korda ning toimub 9. juunil Antoniuse õuel. Moeetendus toimub vabas õhus ning kollektsioone saadab lavalaudadel live-muusika. Antoniuse õu ühendab Tartu disainereid, moeloojaid ja kunstnikke, kes esindavad erinevaid alasid ja ajastuid. Moeetenduse suunitlus on kommertslik – eesmärk on läbi etenduse ja noorte disainerite tutvustamise viia disainerid oma toodanguga ekspordini. Samuti toodete müügikanalite laiendamine Eestis (Tallinna Kaubamaja/Tartu Kaubamaja). Nendest eesmärkidest lähtuvalt toome lavale just “kantavad” kollektsioonid. Antoniuse moeetendus on nelja aastaga kujunenud tugevaks brändiks. Kuigi moeetenduse külastajate arv on piiratud tänu õue mahutavusele, siis iga aastaga on publik muutunud teadlikumaks ja eriilmelisemaks.  Tartu linna tasandil on moeetendus äärmiselt oluline. 2016. aasta osalejate ja etenduse tagasiside põhjal võib väita, et korralduslik, tulemuslik ning visuaalne pool pakub kõrgemat konkurentsi juba pikema ajalooga moeetendustele Eestis.

Turundusklubile ülesanne: Meeskond mõtleb välja turunduskava ja hoolitseb sotsiaalmeediakanalite haldamise eest.

Tiimiliikmed: Kristi Traagel, Elin Oper, Auli Soolo

2) KUUL

KUUL on uus rõivabränd noortele, mis on inspireeritud kaunist Eesti loodusest. Tootevalikus on rõivaid nii meestele kui naistele, pakkudes isikupärast disaini ja võimalust samastada end ürgse ja maagilise loodusega. Rõivad on kõrgkvaliteetsest materjalist, lõikelt pikemad ja mitmeti kantavad. KUUL on mõeldud inimesele, kellele meeldib seigelda ja avastada maailma, keda köidab maagiline loodus ja rõivaste mugavus.

Projekti käigus saab kaasa lüüa KUUL brändi arengus, erinevates turundustegevustes ja andmete analüüsis. Peamiseks eesmärgiks saab olema KUULi eksportimine välismaa online- ja jaemüügi kanalitesse ning uute müügivõimaluste leidmine Euroopa edasimüüjate juures.

Tiimiliikmed: Aiki Laaneots, Marili Belitšev 

3) PULKDISAIN OÜ

Pulkdisain OÜ tegeleb moodulmööbli tootmisega, mis lähtub põhimõttest LOO ISE. Üldiselt disainivad disainerid kauni mööbli ja klient peab selle enda keskkonda sobitama. PULK loovmööbel annab kliendile võimaluse mööbel enda ruumidesse ise sobivalt konstrueerida. Iga riiul või kapp on pisut erinev ja erilisem. Moodulmööbel on väga multifunktsionaalne, võimaldades alusplaadile lisaks pulkadele kinnitada näiteks ka riiuleid ja kappe. Üks moodul on kui mänguväli. Mänguvälja on võimalik suurendada teiste moodulite toel. Moodulitega võib katta terve seina. Lihtsa liigutusega on võimalik elemente taustaplaadil liigutada ning sellega ruumi värskendada.

Turundusklubi ülesanded:

  • Brainstorming – kuidas turundada? Missuguseid kanaleid kasutada ja kuidas?
  • Kriitikarind – koguksime tagasisidet PULK moodulmööbli osas. Kas ja miks tekitab kahtlusi, küsimusi? Kuidas ja kus kasutaksite/kasutatakse PULK mööblit ning kuidas?
  • Turu-uuring – võimalike edasimüüjate osas Eestis, Soomes ja Rootsis.

Tiimiliikmed: Tuuli-Ann Freienthal, Keily Volkov

 

TÜ Majandusklubi

Eesmärk: Kõige olulisemaks ülesandeks on eelseisvate ürituste turundamine, et saada Majandusklubi nö “maast lahti”. Selleks oleks vaja disainida ürituste plakateid ja hallata sotsiaalmeediat. Facebookis tuleks suuremat rõhku pöörata just Majandusklubi ürituste võimalikult efektiivsele organiseerimisele.

Teine oluline ülesanne on Majandusklubi tuntuse kasvatamine üldiselt. Selleks oleks vaja teadlikult hallata klubi Facebooki-lehte, eeskätt läbi sisu tootmise ja lehe pildil hoidmise. Lehel võiks jagada huvitavaid majandusteemalisi uudiseid, videosid, üritusi jne ning võib-olla tekitada ka kommentaariumis arutelu mingitel (päevakajalistel) majandusteemadel. Teiseks meediumiks võiks olla koduleht, mida Majandusklubil hetkel pole.

Kuna Majandusklubis on hetkel inimressursi nappus, oleks kolmanda olulise asjana vaja välja mõelda ja ellu viia värbamiskampaania uute liikmete saamise. Tuleks välja töötada kampaania kontseptsioon ja mõelda, milliseid kanaleid selleks kasutada. Katsuksime kampaaniaga leida ka Majandusklubile päris oma turundaja, et mitte kogu koormust Turundusklubi peale jätta.

Pisut pikemas perspektiivis tuleks üle vaadata ja läbi mõelda Majandusklubi üleüldine corporate identity. See hõlmaks uue logo väljatöötamist, võib-olla ka tunnuslause välja mõtlemist ning üleüldse tuleks mõelda, kus ja kuidas saaks klubi enda tuntust kasvatada.

Kui klubil on laotud tugev turunduslik vundament, saab läheneda ka potentsiaalsetele partneritele. Siinkohal oleks turundusinimestel võimalus välja töötada atraktiivsed koostööpaketid ning mõelda, millist väärtust suudaksime ettevõtetele omalt poolt pakkuda.

Mida pakume omalt poolt turundajatele?

Esiteks on kindlasti tegemist hea võimalusega ise kaasa lüüa ja sisuliselt nullist luua Majandusklubi turunduslik kuvand. Selleks on mitmeid erinevaid võimalusi ja kätt saaks proovida erinevates valdkondades (disain, sotsiaalmeediaturundus jne). Proovime võimalusel leida ka inimesi, kes suudaks Turundusklubi-poolsetele inimestele õpetada näiteks Photoshopi kasutamist või muid praktilisi oskuseid- ei ole üldse välistatud asjaosalistele väikeste koolituste korraldamine. Teiseks on tegemist hea väljundiga, kuidas kaks klubi võiksid omavahel tihedamalt koostööd teha.

Projektijuht: Kaarel Kesamaa

Tiimiliikmed: Kelly Jessina, Mariet Pihlapson

 

TÜ muuseum

Eesmärk: Projekt koosneb kahest osast, mis mõlemad puudutavad muuseumi põhivaldkondi. Projekti esimese osa eesmärgiks on selgitada välja Tallinnas ja Tartus elevate kultuurihuvidega inimeste teadlikkus Tartu Ülikooli muuseumist kui sellisest ning selgitada välja järgmised tahud:

–          Kas Tartu Ülikooli muuseumi kui sellist teatakse?

–          Missugune mulje on inimestel Tartu Ülikooli muuseumist?

–          Kas ollakse kursis Tartu Ülikooli muuseumi erinevate teemavaldkondade ja hoonetega?

–          Kas Tartu Ülikooli muuseumi peetakse huvitavaks?

–          Kas Tartu Ülikooli muuseumi on külastatud või plaanitakse külastada?

–          Kust Tartu Ülikooli muuseumi kohta infot saadakse?

–          Milline on Tartu Ülikooli muuseumi tunnusvisuaal?

Ettevõtte tutvustus: Tartu Ülikooli muuseumil on lisaks ajaloolises toomkirikus asuvale peamajale ka kaks filiaali: Tartu tähetorn ja Tartu Ülikooli kunstimuuseum.

TÜ muuseum tervikuna tutvustab teaduse ja ülikoolihariduse ajalugu 17. sajandist tänapäevani. Erinevates muuseumimajades saab avastada ülikooli rikkalikku minevikupärandit ning uurida lugusid teadusest, kunstist, astronoomiast, meditsiinist ja tudengielust!

Muuseum asub Toomemäel ja selle lähiümbruses ning selle käsutuses on mitmed 19. sajandi alguses ehitatud ülikoolihooned, mis tervikliku valgustusajastu ansamblina pälvisid 2016. aastal ka Euroopa kultuuripärandi märgise.

 

Projektijuht: Marianne Sokk

Tiimiliige: Kristel Jakobson